Geboren tussen de tassen

Als zoon van een lederbewerker maakte Bas al vroeg kennis met het vak. Toch werkte hij eerst buiten de deur. Op de markt met groente & fruit leerde hij veel. Het vak van klantgerichtheid, écht luisteren naar de klant, had Bas snel in de vingers. Na verloop van tijd stopte hij met werken op de markt en begon, net als zijn vader, met het verkopen van lederwaren.

 Geschiedenis Dugros

   

Niets was te gek

Samen met een oudere broer, nu verantwoordelijk voor een bekend tassenmerk, verkocht hij vaders tassen op de markt. Samen gingen ze het hele land door. Niets was te gek. Tijdens de opening van de Noordtunnel bereikte ze een hoogtepunt. Met de leus: ‘dames, dit is de enige tas die u onder water kunt kopen’ ging de verkoop geweldig. Vanaf toen werden grote partijen ingekocht en complete magazijnen leeg gereden.

 Geschiedenis Dugros

 

Dugros opent deuren

Toen de vraag naar lederwaren snel groeide, was de markt alleen niet meer voldoende. Er werden steeds grotere aantallen ingekocht. Dat werd de basis voor de tassengroothandel. De broers begonnen met verschillende opslagruimten, maar binnen een jaar bleek al dat deze ruimtes te klein waren. Daarom werd in 2003 een magazijn met bijhorende kantoorruimte geopend in het vertrouwde Oud-Beijerland.

 Geschiedenis Dugros

 

Unlocking market potential

Vanuit een nieuw pand werkt Dugros dagelijks verder aan de basis die Bas jaren geleden legde: inspelen op de behoefte van de klant. Door middel van private labels en commerciële collecties kunnen wij onze klanten verder helpen. Bij Dugros zorgen we vandaag de dag dat retailers razendsnel kunnen inspelen op de consumentenvraag. Wij noemen dat unlocking market potential.

 Geschiedenis Dugros